1. Felles for alle
  2. Regelverk
  3. Folketrygdloven
  4. § 4-14
§ 4-14

Ferietillegg

Gjeldende ordlyd i folketrygdloven § 4-14. Vi varsler deg hvis den endres.

Regelverk
Lov
Sist endret
1. okt 2026
Endringer
1

Ordlyden i dag

Folketrygdloven § 4-14Det gis et ferietillegg til medlemmer som har mottatt dagpenger i mer enn åtte uker i løpet av et kalenderår. Ferietillegget skal utgjøre 9,5 prosent av de utbetalte dagpengene i kalenderåret. Departementet kan gi forskrift om beregning og utbetaling av ferietillegget. Tilføyd ved lov 16 des 2005 nr. 119 (ikr. 1 juli 2006), opphevet ved lov 19 des 2014 nr. 74 (ikr. 1 jan 2015, se dens IX), tilføyd ved lov 17 des 2021 nr. 146 (ikr. 1 jan 2022), endret ved lov 20 des 2022 nr. 100 (i kraft 1 jan 2023).

Endringer i denne paragrafen

folketrygdloven
Folketrygdloven: 89 paragrafer har fått ny ordlyd
1. januar 2027

Naboparagrafer

Forrige
§ 4-13: Graderte dagpenger
189 ord
Neste
§ 4-15: Antall stønadsuker (stønadsperiode)
229 ord
Oversikt
Alle 544 paragrafer i folketrygdloven
Se hele regelverket

Bli varslet hvis § 4-14 endres

Vi sammenligner ordlyden i denne paragrafen mot vår egen kopi hver natt. Endres den, får du beskjed — med hva som sto der før og hva som står der nå.

Gratis. Ingen konto nødvendig.

Kilde: Lov om folketrygd (folketrygdloven) (LOV-1997-02-28-19) § 4-14, hentet fra Lovdatas åpne data 15. august 2026 under NLOD 2.0. Les § 4-14 hos Lovdata (åpnes i ny fane).

Følg § 4-14Kom i gang