1. Felles for alle
  2. Regelverk
  3. FSFIN Forskrift til skatteloven
  4. § 10-70-5
§ 10-70-5

Opplysninger om inngangsverdi ved tilbakeflytting

Gjeldende ordlyd i fsfin forskrift til skatteloven § 10-70-5. Vi varsler deg hvis den endres.

Regelverk
Forskrift
Sist endret
10. sep 2026
Endringer
1

Ordlyden i dag

FSFIN Forskrift til skatteloven § 10-70-5Skattyter som omfattes av skatteloven § 10-70 niende ledd , skal i skattemeldingen for innflyttingsåret gi nødvendige opplysninger for fastsetting av skattemessig inngangsverdi på de aktuelle eiendeler. Tilsvarende gjelder for skattyter som har mottatt tilbakebetaling av innbetalt kapital. Tilføyd ved forskrift 20 des 2024 nr. 3387 (med virkning for utflyttinger og overføringer som skjer 7 okt 2024 eller senere).

Endringer i denne paragrafen

fsfin
Eierskap må være hos skattepliktig eller samme konsern
10. september 2026

Naboparagrafer

Forrige
§ 10-70-4: Opphør av betalingsutsettelse ved utdeling av utbytte mv.
122 ord
Neste
§ 10-70-6: Forskriftsfullmakt til Skattedirektoratet
36 ord
Oversikt
Alle 532 paragrafer i fsfin forskrift til skatteloven
Se hele regelverket

Bli varslet hvis § 10-70-5 endres

Vi sammenligner ordlyden i denne paragrafen mot vår egen kopi hver natt. Endres den, får du beskjed — med hva som sto der før og hva som står der nå.

Gratis. Ingen konto nødvendig.

Kilde: Forskrift til utfylling og gjennomføring mv. av skatteloven av 26. mars 1999 nr. 14 (FOR-1999-11-19-1158) § 10-70-5, hentet fra Lovdatas åpne data 15. august 2026 under NLOD 2.0. Les § 10-70-5 hos Lovdata (åpnes i ny fane).

Følg § 10-70-5Kom i gang