1. Felles for alle
  2. Regelverk
  3. FSFIN Forskrift til skatteloven
  4. § 12-12-4
§ 12-12-4

Forholdet mellom utgående og inngående verdi

Gjeldende ordlyd i fsfin forskrift til skatteloven § 12-12-4. Vi varsler deg hvis den endres.

Regelverk
Forskrift
Sist endret
10. sep 2026
Endringer
1

Ordlyden i dag

FSFIN Forskrift til skatteloven § 12-12-4(1) Inngående verdi for et inntektsår settes lik utgående verdi for foregående inntektsår. (2) Første gangs verdsettelse av eiendel ervervet i inntektsåret gjelder utgående verdi dette året. Ved inntreden av plikt til beregning av personinntekt fra et bestemt inntektsår, gjelder første gangs verdsettelse inngående verdi for eiendel som skattyteren hadde ved inngangen til dette inntektsåret. Tilføyd ved forskrift 9 sep 2005 nr. 1042 (fom inntektsåret 2006).

Endringer i denne paragrafen

fsfin
Eierskap må være hos skattepliktig eller samme konsern
10. september 2026

Naboparagrafer

Forrige
§ 12-12-3: Særlig om leverandørkreditter og forskuddsbetaling fra kunder, jf. skatteloven § 12-12 annet ledd d
48 ord
Neste
§ 12-12-5: Valgadgang med hensyn til verdsettelsesmetode
62 ord
Oversikt
Alle 532 paragrafer i fsfin forskrift til skatteloven
Se hele regelverket

Bli varslet hvis § 12-12-4 endres

Vi sammenligner ordlyden i denne paragrafen mot vår egen kopi hver natt. Endres den, får du beskjed — med hva som sto der før og hva som står der nå.

Gratis. Ingen konto nødvendig.

Kilde: Forskrift til utfylling og gjennomføring mv. av skatteloven av 26. mars 1999 nr. 14 (FOR-1999-11-19-1158) § 12-12-4, hentet fra Lovdatas åpne data 15. august 2026 under NLOD 2.0. Les § 12-12-4 hos Lovdata (åpnes i ny fane).

Følg § 12-12-4Kom i gang