1. Felles for alle
  2. Regelverk
  3. FSFIN Forskrift til skatteloven
  4. § 14-3-11
§ 14-3-11

Bonus til flyvere i Luftforsvaret - forskuddsbetaling

Gjeldende ordlyd i fsfin forskrift til skatteloven § 14-3-11. Vi varsler deg hvis den endres.

Regelverk
Forskrift
Sist endret
10. sep 2026
Endringer
1

Ordlyden i dag

FSFIN Forskrift til skatteloven § 14-3-11(1) Bonus som forskuddsbetales til flyvere i henhold til personlig tjenestekontrakt med Luftforsvaret, skattlegges i utbetalingsåret. (2) Skatten beregnes ved at flygerens øvrige inntekt dette år tillegges 1/4 av utbetalt bonus og skatten av denne 1/4 multipliseres med 4. (3) Luftforsvaret skal snarest mulig opplyse skattemyndighetene om at kontrakt som nevnt i første ledd er inngått, om kontraktstidens lengde og om størrelsen av og tidspunktet for utbetaling av den første bonus, innen 1. november året før annen og tredje periodes begynnelse opplyse skattemyndighetene om den bonus som utbetales i begynnelsen av det kommende år, opplyse om bonusutbetalingen sammen med flyverens lønnsoppgave, melde fra om endring/avbrytelse av kontrakten sammen med oppgave over eventuell tilbakebetaling av bonus og lønnstillegg. (4) Skattemyndighetene skal på grunnlag av opplysningene som Luftforsvaret plikter å gi etter tredje ledd sørge for en forskuddsutskriving som tar hensyn til den særlige skatteberegning etter annet ledd for det år bonus utbetales, foreta endelig beregning av skatten for utbetalingsåret i samsvar med annet ledd. (5) Ved pliktig tilbakebetaling av bonus og lønnstillegg skal tidligere innkrevet skatt på disse inntektene refunderes skattyteren. Endret ved forskrift 9 des 2016 nr. 1534 (i kraft 1 jan 2017).

Endringer i denne paragrafen

fsfin
Eierskap må være hos skattepliktig eller samme konsern
10. september 2026

Naboparagrafer

Forrige
§ 14-3-10: Bonus ved åremåls tilsettinger i Forsvaret
84 ord
Neste
§ 14-3-12: Bonus til flyvere i Luftforsvaret - etterskuddsbetaling
225 ord
Oversikt
Alle 532 paragrafer i fsfin forskrift til skatteloven
Se hele regelverket

Bli varslet hvis § 14-3-11 endres

Vi sammenligner ordlyden i denne paragrafen mot vår egen kopi hver natt. Endres den, får du beskjed — med hva som sto der før og hva som står der nå.

Gratis. Ingen konto nødvendig.

Kilde: Forskrift til utfylling og gjennomføring mv. av skatteloven av 26. mars 1999 nr. 14 (FOR-1999-11-19-1158) § 14-3-11, hentet fra Lovdatas åpne data 15. august 2026 under NLOD 2.0. Les § 14-3-11 hos Lovdata (åpnes i ny fane).

Følg § 14-3-11Kom i gang