1. Felles for alle
  2. Regelverk
  3. FSFIN Forskrift til skatteloven
  4. § 18-3-13
§ 18-3-13

Krav til dokumentasjon

Gjeldende ordlyd i fsfin forskrift til skatteloven § 18-3-13. Vi varsler deg hvis den endres.

Regelverk
Forskrift
Sist endret
10. sep 2026
Endringer
1

Ordlyden i dag

FSFIN Forskrift til skatteloven § 18-3-13Dersom skattyter har kraft som forbrukes i egen produksjonsvirksomhet (interne leveranser) og som skal verdsettes etter skatteloven § 18-3 annet ledd a nr. 3, eller har mottatt leveranse av kraft som skal verdsettes etter skatteloven § 18-3 annet ledd a nr. 2, må det fremlegges en dokumentert oversikt for det enkelte inntektsår som viser: årets forbruk av kraft i skattyters produksjonsvirksomhet årets krafttilgang i henhold til kontrakter eller leieavtaler som skal verdsettes etter skatteloven § 18-3 annet ledd a nr. 2 årets produksjon i skattyters egne kraftverk, samt andel av kraftproduksjon som skattyter har rett til å disponere i kraftverk hvor skattyter har eierandeler. Oversikten gis på et eget skjema som vedlegg til skattemeldingen. Endret ved forskrift 9 des 2016 nr. 1534 (i kraft 1 jan 2017).

Endringer i denne paragrafen

fsfin
Eierskap må være hos skattepliktig eller samme konsern
10. september 2026

Naboparagrafer

Forrige
§ 18-3-12: Kravet til varighet for eksisterende kontrakter eller leieavtaler
58 ord
Neste
§ 18-3-14: Grense for hvilke interne leveranser som det tas hensyn til
74 ord
Oversikt
Alle 532 paragrafer i fsfin forskrift til skatteloven
Se hele regelverket

Bli varslet hvis § 18-3-13 endres

Vi sammenligner ordlyden i denne paragrafen mot vår egen kopi hver natt. Endres den, får du beskjed — med hva som sto der før og hva som står der nå.

Gratis. Ingen konto nødvendig.

Kilde: Forskrift til utfylling og gjennomføring mv. av skatteloven av 26. mars 1999 nr. 14 (FOR-1999-11-19-1158) § 18-3-13, hentet fra Lovdatas åpne data 15. august 2026 under NLOD 2.0. Les § 18-3-13 hos Lovdata (åpnes i ny fane).

Følg § 18-3-13Kom i gang