1. Felles for alle
  2. Regelverk
  3. FSFIN Forskrift til skatteloven
  4. § 18-3-4
§ 18-3-4

Beregningsgrunnlaget - nærmere om forbruk i produksjonsvirksomhet

Gjeldende ordlyd i fsfin forskrift til skatteloven § 18-3-4. Vi varsler deg hvis den endres.

Regelverk
Forskrift
Sist endret
10. sep 2026
Endringer
1

Ordlyden i dag

FSFIN Forskrift til skatteloven § 18-3-4Som forbruk i produksjonsvirksomhet regnes bare forbruk i industriell virksomhet som oppfyller vilkårene for registrering i Statistisk sentralbyrås industristatistikk i NACE-kode 20, 21, 24 eller 27, slik disse var avgrenset pr. 1. januar 1997, når kraftleveransen skal verdsettes til kontraktspris etter reglene i skatteloven § 18-3 annet ledd a nr. 2 eller til prisen etter skatteloven § 18-3 annet ledd a nr. 3, jf. denne forskrift § 18-3-10, § 18-3-11, § 18-3-13 første ledd a og § 18-3-14. Endret ved forskrifter 26 jan 2009 nr. 80 (fom inntektsåret 2009), 19 des 2016 nr. 1716 (med virkning fra inntektsåret 2017).

Endringer i denne paragrafen

fsfin
Eierskap må være hos skattepliktig eller samme konsern
10. september 2026

Naboparagrafer

Forrige
§ 18-3-3: Beregningsenhet for grunnrenteskatt
87 ord
Neste
§ 18-3-5: Forbruk eller produksjon av kraft i konsern
57 ord
Oversikt
Alle 532 paragrafer i fsfin forskrift til skatteloven
Se hele regelverket

Bli varslet hvis § 18-3-4 endres

Vi sammenligner ordlyden i denne paragrafen mot vår egen kopi hver natt. Endres den, får du beskjed — med hva som sto der før og hva som står der nå.

Gratis. Ingen konto nødvendig.

Kilde: Forskrift til utfylling og gjennomføring mv. av skatteloven av 26. mars 1999 nr. 14 (FOR-1999-11-19-1158) § 18-3-4, hentet fra Lovdatas åpne data 15. august 2026 under NLOD 2.0. Les § 18-3-4 hos Lovdata (åpnes i ny fane).

Følg § 18-3-4Kom i gang