1. Felles for alle
  2. Regelverk
  3. FSFIN Forskrift til skatteloven
  4. § 19-5-3
§ 19-5-3

Fastsettingen av skatteavregningspriser

Gjeldende ordlyd i fsfin forskrift til skatteloven § 19-5-3. Vi varsler deg hvis den endres.

Regelverk
Forskrift
Sist endret
10. sep 2026
Endringer
1

Ordlyden i dag

FSFIN Forskrift til skatteloven § 19-5-3(1) Skatteavregningspriser som fastsettes av prisrådet etter § 19-5-2, fastsettes etterskuddsvis, for laks, ørret og regnbueørret som selges i et bestemt tidsrom, av en bestemt kvalitet og vekt. Skatteavregningspriser fastsettes fire ganger årlig, etter utløpet av hvert kvartal. Skatteavregningsprisene kan likevel settes med et annet intervall dersom prisrådet finner det hensiktsmessig. (2) Skatteavregningspris fastsettes normalt for en enkelt uke. Skatteavregningspris kan fastsettes for en kortere eller lengre periode enn en enkelt uke dersom prisrådet finner det hensiktsmessig og det ikke er urimelig. (3) Prisrådet kan unnlate å fastsette skatteavregningspris for enkelte salg, kvaliteter eller produksjonsområder når særlige hensyn tilsier det. (4) Departementet kan bestemme at skatteavregningspris ikke skal fastsettes for enkelte salg, kvaliteter eller produksjonsområder. Tilføyd ved forskrift 20 des 2023 nr. 2238 (med virkning fra inntektsåret 2024).

Endringer i denne paragrafen

fsfin
Eierskap må være hos skattepliktig eller samme konsern
10. september 2026

Naboparagrafer

Forrige
§ 19-5-2: Verdsetting av kontrakter for løpende salg og salg til fastpris mv.
173 ord
Neste
§ 19-5-4: Forberedende saksbehandling
96 ord
Oversikt
Alle 532 paragrafer i fsfin forskrift til skatteloven
Se hele regelverket

Bli varslet hvis § 19-5-3 endres

Vi sammenligner ordlyden i denne paragrafen mot vår egen kopi hver natt. Endres den, får du beskjed — med hva som sto der før og hva som står der nå.

Gratis. Ingen konto nødvendig.

Kilde: Forskrift til utfylling og gjennomføring mv. av skatteloven av 26. mars 1999 nr. 14 (FOR-1999-11-19-1158) § 19-5-3, hentet fra Lovdatas åpne data 15. august 2026 under NLOD 2.0. Les § 19-5-3 hos Lovdata (åpnes i ny fane).

Følg § 19-5-3Kom i gang