1. Felles for alle
  2. Regelverk
  3. FSFIN Forskrift til skatteloven
  4. § 2-3-2
§ 2-3-2

Unntak fra begrenset skatteplikt for visse former for skipstransport

Gjeldende ordlyd i fsfin forskrift til skatteloven § 2-3-2. Vi varsler deg hvis den endres.

Regelverk
Forskrift
Sist endret
10. sep 2026
Endringer
1

Ordlyden i dag

FSFIN Forskrift til skatteloven § 2-3-2(1) Unntatt fra skatteplikt etter skatteloven § 2-3 første ledd bokstav k er transport av havbunnsmineraler med skip fra utvinningssted på norsk kontinentalsokkel. (2) Unntatt fra skatteplikt etter skatteloven § 2-3 første ledd bokstav m er transport av CO 2 med skip til lagringssted i sonene opprettet i medhold av økonomiske soneloven og på norsk kontinentalsokkel. (3) Unntatt fra skatteplikt etter skatteloven § 2-3 første ledd bokstav n er transport av ferdig utvokste akvatiske organismer med skip fra lokalitet i sonene opprettet i medhold av økonomiske soneloven og på norsk kontinentalsokkel, til havn. Tilføyd ved forskrift 20 des 2023 nr. 2182 (med virkning fra inntektsåret 2024), endret ved forskrift 20 des 2024 nr. 3398 (med virkning fra inntektsåret 2025).

Endringer i denne paragrafen

fsfin
Eierskap må være hos skattepliktig eller samme konsern
10. september 2026

Naboparagrafer

Forrige
§ 2-3-1: Unntak fra begrenset skatteplikt som følge av covid-19-pandemien
53 ord
Neste
§ 2-5-1: Anvendelsesområde for bestemmelsene om kommuners og fylkeskommuners skatteplikt for kraftinntekter
107 ord
Oversikt
Alle 532 paragrafer i fsfin forskrift til skatteloven
Se hele regelverket

Bli varslet hvis § 2-3-2 endres

Vi sammenligner ordlyden i denne paragrafen mot vår egen kopi hver natt. Endres den, får du beskjed — med hva som sto der før og hva som står der nå.

Gratis. Ingen konto nødvendig.

Kilde: Forskrift til utfylling og gjennomføring mv. av skatteloven av 26. mars 1999 nr. 14 (FOR-1999-11-19-1158) § 2-3-2, hentet fra Lovdatas åpne data 15. august 2026 under NLOD 2.0. Les § 2-3-2 hos Lovdata (åpnes i ny fane).

Følg § 2-3-2Kom i gang