1. Felles for alle
  2. Regelverk
  3. FSFIN Forskrift til skatteloven
  4. § 3-1-10
§ 3-1-10

Skattemessig bosted for personer på alders- og sykehjem

Gjeldende ordlyd i fsfin forskrift til skatteloven § 3-1-10. Vi varsler deg hvis den endres.

Regelverk
Forskrift
Sist endret
10. sep 2026
Endringer
1

Ordlyden i dag

FSFIN Forskrift til skatteloven § 3-1-10Personer som blir innlagt på alders- eller sykehjem i en annen kommune enn bostedskommunen, regnes fortsatt som bosatt i den kommunen hvor de hadde sitt bosted på innleggelsestidspunktet. Forutsetningen er at kommunen som personen var bosatt i på innleggelsestidspunktet fortsatt skal ha det rettslige og økonomiske ansvaret for å tilby vedkommende alders- og sykehjemsplass. Tilføyd ved forskrift 7 juli 2005 nr. 806 (fom inntektsåret 2005).

Endringer i denne paragrafen

fsfin
Eierskap må være hos skattepliktig eller samme konsern
10. september 2026

Naboparagrafer

Forrige
§ 3-1-7: (Opphevet)
43 ord
Neste
§ 3-1-11: Skattemessig bosted for personer med strengt fortrolig adresse
73 ord
Oversikt
Alle 532 paragrafer i fsfin forskrift til skatteloven
Se hele regelverket

Bli varslet hvis § 3-1-10 endres

Vi sammenligner ordlyden i denne paragrafen mot vår egen kopi hver natt. Endres den, får du beskjed — med hva som sto der før og hva som står der nå.

Gratis. Ingen konto nødvendig.

Kilde: Forskrift til utfylling og gjennomføring mv. av skatteloven av 26. mars 1999 nr. 14 (FOR-1999-11-19-1158) § 3-1-10, hentet fra Lovdatas åpne data 15. august 2026 under NLOD 2.0. Les § 3-1-10 hos Lovdata (åpnes i ny fane).

Følg § 3-1-10Kom i gang