1. Felles for alle
  2. Regelverk
  3. FSFIN Forskrift til skatteloven
  4. § 5-12-20
§ 5-12-20

Virkeområde

Gjeldende ordlyd i fsfin forskrift til skatteloven § 5-12-20. Vi varsler deg hvis den endres.

Regelverk
Forskrift
Sist endret
10. sep 2026
Endringer
1

Ordlyden i dag

FSFIN Forskrift til skatteloven § 5-12-20Bestemmelsene i § 5-12 C gjelder fastsettelse av skatteplikt for arbeidstakers fordel ved adgang til privat bruk av arbeidsgivers elektroniske kommunikasjonstjeneste utenfor ordinær arbeidssituasjon, når det foreligger tjenstlig behov for den ansatte til å disponere tjenesten. Videre gis det særlige bestemmelser om den skattemessige behandlingen av fellesfakturerte varer og tjenester mv. Elektronisk kommunikasjonstjeneste skal forstås slik begrepet er definert i lov om elektronisk kommunikasjon (ekomloven) § 1-5. Tilføyd ved forskrift 14 des 2005 nr. 1463 (fom inntektsåret 2006), endret ved forskrift 10 des 2013 nr. 1422 (fom inntektsåret 2014).

Endringer i denne paragrafen

fsfin
Eierskap må være hos skattepliktig eller samme konsern
10. september 2026

Naboparagrafer

Forrige
§ 5-12-10: Kost, losji og transport mellom bolig på arbeidsstedet og annen bolig
117 ord
Neste
§ 5-12-21: Fastsettelse av fordelen
96 ord
Oversikt
Alle 532 paragrafer i fsfin forskrift til skatteloven
Se hele regelverket

Bli varslet hvis § 5-12-20 endres

Vi sammenligner ordlyden i denne paragrafen mot vår egen kopi hver natt. Endres den, får du beskjed — med hva som sto der før og hva som står der nå.

Gratis. Ingen konto nødvendig.

Kilde: Forskrift til utfylling og gjennomføring mv. av skatteloven av 26. mars 1999 nr. 14 (FOR-1999-11-19-1158) § 5-12-20, hentet fra Lovdatas åpne data 15. august 2026 under NLOD 2.0. Les § 5-12-20 hos Lovdata (åpnes i ny fane).

Følg § 5-12-20Kom i gang