1. Felles for alle
  2. Regelverk
  3. FSFIN Forskrift til skatteloven
  4. § 5-13-3
§ 5-13-3

Hva fordelsfastsettelsen etter skatteloven § 5-13 omfatter

Gjeldende ordlyd i fsfin forskrift til skatteloven § 5-13-3. Vi varsler deg hvis den endres.

Regelverk
Forskrift
Sist endret
10. sep 2026
Endringer
1

Ordlyden i dag

FSFIN Forskrift til skatteloven § 5-13-3Fordelen fastsatt etter skatteloven § 5-13 omfatter arbeidsgivers dekning av alle bilutgifter vedrørende skattyter og hans husstands private bruk av bilen. Arbeidsgivers dekning av bilutgifter som skattyter selv utreder omfattes dersom skattyter leverer arbeidsgiver originalbilag som vedlegges arbeidsgivers regnskap. Utgifter som ikke har direkte tilknytning til bilen, som utgifter til ferge, bompenger, parkering og trafikkbøter/-gebyrer omfattes ikke. Endret ved forskrifter 10 jan 2000 nr. 19 (fom skatteåret 2000), 24 mai 2002 nr. 478 (fom inntektsåret 2002), 17 des 2004 nr. 1709 (fom inntektsåret 2005).

Endringer i denne paragrafen

fsfin
Eierskap må være hos skattepliktig eller samme konsern
10. september 2026

Naboparagrafer

Forrige
§ 5-13-2: Sporadisk bruk
53 ord
Neste
§ 5-13-4: Listepris m.m.
121 ord
Oversikt
Alle 532 paragrafer i fsfin forskrift til skatteloven
Se hele regelverket

Bli varslet hvis § 5-13-3 endres

Vi sammenligner ordlyden i denne paragrafen mot vår egen kopi hver natt. Endres den, får du beskjed — med hva som sto der før og hva som står der nå.

Gratis. Ingen konto nødvendig.

Kilde: Forskrift til utfylling og gjennomføring mv. av skatteloven av 26. mars 1999 nr. 14 (FOR-1999-11-19-1158) § 5-13-3, hentet fra Lovdatas åpne data 15. august 2026 under NLOD 2.0. Les § 5-13-3 hos Lovdata (åpnes i ny fane).

Følg § 5-13-3Kom i gang