1. Felles for alle
  2. Regelverk
  3. FSFIN Forskrift til skatteloven
  4. § 6-44-2
§ 6-44-2

Beregning av reiseavstand

Gjeldende ordlyd i fsfin forskrift til skatteloven § 6-44-2. Vi varsler deg hvis den endres.

Regelverk
Forskrift
Sist endret
10. sep 2026
Endringer
1

Ordlyden i dag

FSFIN Forskrift til skatteloven § 6-44-2(1) Reiseavstanden settes til korteste strekning av vei og distanse med rutegående transportmiddel bortsett fra fly, uavhengig av faktisk reisemåte. Dersom vei eller rutegående transportmiddel ikke finnes, settes reiseavstanden til strekningen for den mest hensiktsmessige reisemåte. (2) Når reiseavstanden etter første ledd settes til distanse med rutegående transportmiddel som ikke følger vei, settes reiseavstanden likevel til strekning på vei, når bruk av bil fører til minst to timer kortere reise- og ventetid regnet under ett for hver gang skattyteren reiser hjemmefra til vedkommende kommer hjem igjen, sammenlignet med bruk av det rutegående transportmidlet. (3) Den samlede daglige reiseavstanden kan avrundes opp til nærmeste kilometer.

Endringer i denne paragrafen

fsfin
Eierskap må være hos skattepliktig eller samme konsern
10. september 2026

Naboparagrafer

Forrige
§ 6-44-1: Hovedregel for arbeidsreise
219 ord
Neste
§ 6-44-3: Beregning av antall reisedager
72 ord
Oversikt
Alle 532 paragrafer i fsfin forskrift til skatteloven
Se hele regelverket

Bli varslet hvis § 6-44-2 endres

Vi sammenligner ordlyden i denne paragrafen mot vår egen kopi hver natt. Endres den, får du beskjed — med hva som sto der før og hva som står der nå.

Gratis. Ingen konto nødvendig.

Kilde: Forskrift til utfylling og gjennomføring mv. av skatteloven av 26. mars 1999 nr. 14 (FOR-1999-11-19-1158) § 6-44-2, hentet fra Lovdatas åpne data 15. august 2026 under NLOD 2.0. Les § 6-44-2 hos Lovdata (åpnes i ny fane).

Følg § 6-44-2Kom i gang