1. Felles for alle
  2. Regelverk
  3. FSFIN Forskrift til skatteloven
  4. § 6-50-3
§ 6-50-3

Krav til regnskap, revisjon, maskinell innberetning og registrering i Enhetsregisteret

Gjeldende ordlyd i fsfin forskrift til skatteloven § 6-50-3. Vi varsler deg hvis den endres.

Regelverk
Forskrift
Sist endret
10. sep 2026
Endringer
1

Ordlyden i dag

FSFIN Forskrift til skatteloven § 6-50-3(1) Selskapets, stiftelsens eller sammenslutningens sentrale ledd skal føre ett samlet regnskap over mottatte gaver. Regnskapet skal være revidert av revisor, og vise at verdier tilsvarende de mottatte gaver er brukt eller satt av til et godkjent formål som nevnt i skatteloven § 6-50 første ledd. Kravet til revisjon gjelder bare hvis summen av de mottatte gaver overstiger 10 000 kroner i året. (2) Selskapets, stiftelsens eller sammenslutningens sentrale ledd skal gi de nødvendige opplysninger til Skattedirektoratet innen fastsatte frister, jf. skatteforvaltningsloven § 7-10 bokstav c. (3) Selskapet, stiftelsen, sammenslutningen, herunder tros- og livssynssamfunn må være registrert i Enhetsregisteret på innberetningstidspunktet. Registrering må være skjedd før det gis forhåndsuttalelse om at organisasjonen faller inn under ordningen. (4) Første ledd første punktum og annet ledd gjelder tilsvarende for Den norske kirke. Tilføyd ved forskrift 20 des 2000 nr. 1396 (fom inntektsåret 2000), endret ved forskrifter 11 des 2003 nr. 1528 (fom inntektsåret 2004), 30 aug 2005 nr. 942 (fom inntektsåret 2005), 9 des 2016 nr. 1534 (i kraft 1 jan 2017), 31 jan 2017 nr. 109 .

Endringer i denne paragrafen

fsfin
Eierskap må være hos skattepliktig eller samme konsern
10. september 2026

Naboparagrafer

Forrige
§ 6-50-2: Krav til organisasjonens vedtekter
33 ord
Neste
§ 6-50-4: Kontrollopplysninger fra organisasjonene
55 ord
Oversikt
Alle 532 paragrafer i fsfin forskrift til skatteloven
Se hele regelverket

Bli varslet hvis § 6-50-3 endres

Vi sammenligner ordlyden i denne paragrafen mot vår egen kopi hver natt. Endres den, får du beskjed — med hva som sto der før og hva som står der nå.

Gratis. Ingen konto nødvendig.

Kilde: Forskrift til utfylling og gjennomføring mv. av skatteloven av 26. mars 1999 nr. 14 (FOR-1999-11-19-1158) § 6-50-3, hentet fra Lovdatas åpne data 15. august 2026 under NLOD 2.0. Les § 6-50-3 hos Lovdata (åpnes i ny fane).

Følg § 6-50-3Kom i gang