1. Felles for alle
  2. Regelverk
  3. FSFIN Forskrift til skatteloven
  4. § 8-13-2
§ 8-13-2

Anvendelsesområde for begrensningene i utleie på bareboat-vilkår av hjelpefartøyer i petroleumsvirksomhet mv.

Gjeldende ordlyd i fsfin forskrift til skatteloven § 8-13-2. Vi varsler deg hvis den endres.

Regelverk
Forskrift
Sist endret
10. sep 2026
Endringer
1

Ordlyden i dag

FSFIN Forskrift til skatteloven § 8-13-2Begrensningsregelen i skatteloven § 8-13 niende ledd gjelder for: hjelpefartøyer i petroleumsvirksomhet, jf. skatteloven § 8-11 første ledd bokstav b, skytteltankskip (shuttle tankers) som ikke er omfattet av skatteloven § 8-11 første ledd bokstav b, brønnbåter for frakt av fisk, kabelleggingsfartøyer som ikke er omfattet av skatteloven § 8-11 første ledd bokstav b eller i, taubåter som ikke brukes i tradisjonelle fraktoppdrag og som ikke er omfattet av skatteloven § 8-11 første ledd bokstav b, seismikkfartøyer som ikke er omfattet av skatteloven § 8-11 første ledd bokstav b og vindmøllefartøyer, jf. skatteloven § 8-11 første ledd bokstav i. Tilføyd ved forskrift 14 des 2018 nr. 2011 (med virkning fra og med inntektsåret 2018).

Endringer i denne paragrafen

fsfin
Eierskap må være hos skattepliktig eller samme konsern
10. september 2026

Naboparagrafer

Forrige
§ 8-13-1: Strategisk og kommersiell ledelse og annen tilknyttet virksomhet
413 ord
Neste
§ 8-15-1: Normrente
61 ord
Oversikt
Alle 532 paragrafer i fsfin forskrift til skatteloven
Se hele regelverket

Bli varslet hvis § 8-13-2 endres

Vi sammenligner ordlyden i denne paragrafen mot vår egen kopi hver natt. Endres den, får du beskjed — med hva som sto der før og hva som står der nå.

Gratis. Ingen konto nødvendig.

Kilde: Forskrift til utfylling og gjennomføring mv. av skatteloven av 26. mars 1999 nr. 14 (FOR-1999-11-19-1158) § 8-13-2, hentet fra Lovdatas åpne data 15. august 2026 under NLOD 2.0. Les § 8-13-2 hos Lovdata (åpnes i ny fane).

Følg § 8-13-2Kom i gang