1. Felles for alle
  2. Regelverk
  3. FSFIN Forskrift til skatteloven
  4. § 8-15-11
§ 8-15-11

Fastsettelse av skattemessig inngangsverdi og ervervstidspunkt

Gjeldende ordlyd i fsfin forskrift til skatteloven § 8-15-11. Vi varsler deg hvis den endres.

Regelverk
Forskrift
Sist endret
10. sep 2026
Endringer
1

Ordlyden i dag

FSFIN Forskrift til skatteloven § 8-15-11(1) Det skal fastsettes skattemessig inngangsverdi på valutaposter som nevnt i § 8-15-10 per 1. januar 2000. (2) Inngangsverdi på valutaposter skal fastsettes til valutakurs per 31. desember 1999. (3) Valutaposten skal angis i norske kroner. Ved omregning til norske kroner skal den kurs skattyter selv kan benytte per 31. desember 1999 ved omveksling legges til grunn. (4) Valutaposten anses i skattemessig sammenheng for ervervet per 31. desember 1999. Tilføyd ved forskrift 18 des 2000 nr. 1306 (fom inntektsåret 2000).

Endringer i denne paragrafen

fsfin
Eierskap må være hos skattepliktig eller samme konsern
10. september 2026

Naboparagrafer

Forrige
§ 8-15-10: Anvendelsesområde
44 ord
Neste
§ 8-15-20: Beregning av gevinst og tap på langsiktige valutaposter som er etablert før 1. januar 2005
60 ord
Oversikt
Alle 532 paragrafer i fsfin forskrift til skatteloven
Se hele regelverket

Bli varslet hvis § 8-15-11 endres

Vi sammenligner ordlyden i denne paragrafen mot vår egen kopi hver natt. Endres den, får du beskjed — med hva som sto der før og hva som står der nå.

Gratis. Ingen konto nødvendig.

Kilde: Forskrift til utfylling og gjennomføring mv. av skatteloven av 26. mars 1999 nr. 14 (FOR-1999-11-19-1158) § 8-15-11, hentet fra Lovdatas åpne data 15. august 2026 under NLOD 2.0. Les § 8-15-11 hos Lovdata (åpnes i ny fane).

Følg § 8-15-11Kom i gang