1. Felles for alle
  2. Regelverk
  3. FSFIN Forskrift til skatteloven
  4. § 11-21-2
§ 11-21-2

Hovedregel

Gjeldende ordlyd i fsfin forskrift til skatteloven § 11-21-2. Vi varsler deg hvis den endres.

Regelverk
Forskrift
Sist endret
10. sep 2026
Endringer
1

Ordlyden i dag

FSFIN Forskrift til skatteloven § 11-21-2(1) Eiendeler mv. kan overføres mellom selskaper som nevnt i § 11-21-1 første og annet ledd og som nevnt i tredje ledd, uten at det utløser beskatning for det overdragende selskapet. Overføringen gjennomføres etter bestemmelsene i § 11-21-3 til § 11-21-8 . Overføring kan også skje til datterselskap som nevnt i § 11-21-1 som stiftes i forbindelse med overføringen. (2) Skattefritaket etter første ledd er betinget av at det mottakende selskapet forblir en del av konsernet slik dette er definert i § 11-21-1 , også etter at overføringen av eiendeler er gjennomført. Ved brudd på vilkåret i år etter overføringsåret gjelder § 11-21-10 . Endret ved forskrifter 16 feb 2012 nr. 155 (fom inntektsåret 2012), 21 des 2015 nr. 1804 (fom inntektsåret 2015).

Endringer i denne paragrafen

fsfin
Eierskap må være hos skattepliktig eller samme konsern
10. september 2026

Naboparagrafer

Forrige
§ 11-21-1: Anvendelsesområde for bestemmelsene om skattefri overføring av eiendeler
277 ord
Neste
§ 11-21-3: Inngangsverdier, avskrivningsgrunnlag og ervervstidspunkt på det mottakende selskaps hånd
53 ord
Oversikt
Alle 532 paragrafer i fsfin forskrift til skatteloven
Se hele regelverket

Bli varslet hvis § 11-21-2 endres

Vi sammenligner ordlyden i denne paragrafen mot vår egen kopi hver natt. Endres den, får du beskjed — med hva som sto der før og hva som står der nå.

Gratis. Ingen konto nødvendig.

Kilde: Forskrift til utfylling og gjennomføring mv. av skatteloven av 26. mars 1999 nr. 14 (FOR-1999-11-19-1158) § 11-21-2, hentet fra Lovdatas åpne data 15. august 2026 under NLOD 2.0. Les § 11-21-2 hos Lovdata (åpnes i ny fane).

Følg § 11-21-2Kom i gang