1. Felles for alle
  2. Regelverk
  3. FSFIN Forskrift til skatteloven
  4. § 16-29-7
§ 16-29-7

FSFIN Forskrift til skatteloven § 16-29-7

Gjeldende ordlyd i fsfin forskrift til skatteloven § 16-29-7. Vi varsler deg hvis den endres.

Regelverk
Forskrift
Sist endret
10. sep 2026
Endringer
1

Ordlyden i dag

FSFIN Forskrift til skatteloven § 16-29-7§ 16-29-7 . Beregnet personinntekt fra utenlandsk aksjeselskap (1) Skattyter som tilordnes beregnet personinntekt fra utenlandsk aksjeselskap kan, som et alternativ til å la denne inntekten inngå i globalinntekten i tilordningsåret ved beregning av det maksimale skattefradrag, velge å tilordne denne inntekten til foregående års globalinntekt og foreta ny beregning av det maksimale skattefradraget for foregående år. Differansen mellom det foregående års korrigerte skattefradrag og det skattefradraget som er gitt ved det foregående års skattefastsetting, kan fradras i årets skatt. (2) Skattyter må overfor skattemyndighetene fremme krav om å få beregnet skattefradraget som angitt i første ledd. Slikt krav må fremmes til samme tid som kravet om skattefradrag fremmes. Endret ved forskrifter 8 okt 2012 nr. 956 (fom inntektsåret 2012, tidligere § 16-28-7), 9 des 2016 nr. 1534 (i kraft 1 jan 2017).

Endringer i denne paragrafen

fsfin
Eierskap må være hos skattepliktig eller samme konsern
10. september 2026

Naboparagrafer

Forrige
§ 16-29-6
155 ord
Neste
§ 16-29-8
79 ord
Oversikt
Alle 532 paragrafer i fsfin forskrift til skatteloven
Se hele regelverket

Bli varslet hvis § 16-29-7 endres

Vi sammenligner ordlyden i denne paragrafen mot vår egen kopi hver natt. Endres den, får du beskjed — med hva som sto der før og hva som står der nå.

Gratis. Ingen konto nødvendig.

Kilde: Forskrift til utfylling og gjennomføring mv. av skatteloven av 26. mars 1999 nr. 14 (FOR-1999-11-19-1158) § 16-29-7, hentet fra Lovdatas åpne data 15. august 2026 under NLOD 2.0. Les § 16-29-7 hos Lovdata (åpnes i ny fane).

Følg § 16-29-7Kom i gang