1. Felles for alle
  2. Regelverk
  3. FSFIN Forskrift til skatteloven
  4. § 21-2-3
§ 21-2-3

Utfyllende bestemmelser til skatteloven § 19-2 tredje ledd e

Gjeldende ordlyd i fsfin forskrift til skatteloven § 21-2-3. Vi varsler deg hvis den endres.

Regelverk
Forskrift
Sist endret
10. sep 2026
Endringer
1

Ordlyden i dag

FSFIN Forskrift til skatteloven § 21-2-3Reglene i skatteloven § 19-2 tredje ledd e siste punktum om 50 prosent fradrag i inngangsverdien får også virkning for aksjer som ble ervervet i investeringsselskaper og aksjefond som: var skattepliktige til en kommune i et område som pr. 31. desember 1992 var omfattet av distriktsskatteloven § 10 med forskrift, og utelukkende har til formål å investere i samme område. Endret ved forskrift 18 des 2018 nr. 2130 (i kraft 1 jan 2019 med virkning fra inntektsåret 2019, tidligere § 19-2-3), 18 des 2023 nr. 2098 (tidligere § 20-2-3).

Endringer i denne paragrafen

fsfin
Eierskap må være hos skattepliktig eller samme konsern
10. september 2026

Naboparagrafer

Forrige
§ 21-2-2: Særlig om differanser i norsk-kontrollerte selskaper hjemmehørende i lavskatteland (jf. skatteloven § 19-2 annet ledd e)
149 ord
Oversikt
Alle 532 paragrafer i fsfin forskrift til skatteloven
Se hele regelverket

Bli varslet hvis § 21-2-3 endres

Vi sammenligner ordlyden i denne paragrafen mot vår egen kopi hver natt. Endres den, får du beskjed — med hva som sto der før og hva som står der nå.

Gratis. Ingen konto nødvendig.

Kilde: Forskrift til utfylling og gjennomføring mv. av skatteloven av 26. mars 1999 nr. 14 (FOR-1999-11-19-1158) § 21-2-3, hentet fra Lovdatas åpne data 15. august 2026 under NLOD 2.0. Les § 21-2-3 hos Lovdata (åpnes i ny fane).

Følg § 21-2-3Kom i gang