1. Felles for alle
  2. Regelverk
  3. FSFIN Forskrift til skatteloven
  4. § 6-60-1
§ 6-60-1

Arbeidsinntekt av fiske eller fangst

Gjeldende ordlyd i fsfin forskrift til skatteloven § 6-60-1. Vi varsler deg hvis den endres.

Regelverk
Forskrift
Sist endret
10. sep 2026
Endringer
1

Ordlyden i dag

FSFIN Forskrift til skatteloven § 6-60-1(1) Som arbeidsinntekt av fisket eller fangsten etter skatteloven § 6-60 første ledd regnes også lott eller part som er vederlag for arbeid eller for bruken av redskap som skattyter holder, jf. skattebetalingsloven § 5-6 første ledd bokstav c første punktum. Dessuten medregnes verdien av fisk til eget bruk etter takseringsregler fastsatt av Skattedirektoratet. (2) Ved beregningen av netto arbeidsinntekt av fisket eller fangsten etter skatteloven § 6-60 første ledd gjøres det ikke fradrag for skattyters kostnader til trygdepremier, personlig utstyr som arbeidsklær og lignende samt reisekostnader eller eventuelle merkostnader ved opphold utenfor hjemmet. (3) Minstefradrag kommer ikke til fradrag ved beregningen av netto arbeidsinntekt etter skatteloven § 6-60 første ledd. Endret ved forskrift 13 des 2021 nr. 3487 .

Endringer i denne paragrafen

fsfin
Eierskap må være hos skattepliktig eller samme konsern
10. september 2026

Naboparagrafer

Forrige
§ 6-51-1: Betaling via bank
74 ord
Neste
§ 6-60-2: Vilkårene om hovedbeskjeftigelse og minst 130 dagers deltakelse i fiske eller fangst i samme inntektsår
108 ord
Oversikt
Alle 532 paragrafer i fsfin forskrift til skatteloven
Se hele regelverket

Bli varslet hvis § 6-60-1 endres

Vi sammenligner ordlyden i denne paragrafen mot vår egen kopi hver natt. Endres den, får du beskjed — med hva som sto der før og hva som står der nå.

Gratis. Ingen konto nødvendig.

Kilde: Forskrift til utfylling og gjennomføring mv. av skatteloven av 26. mars 1999 nr. 14 (FOR-1999-11-19-1158) § 6-60-1, hentet fra Lovdatas åpne data 15. august 2026 under NLOD 2.0. Les § 6-60-1 hos Lovdata (åpnes i ny fane).

Følg § 6-60-1Kom i gang